Veelgestelde vragen

Vind hier snel een antwoord op uw vraag.

Wat is VoIP telefonie?

VoIP staat voor ‘Voice over IP‘ en betekent ‘Spraak over Internet Protocol‘. Eigenlijk betekent het in de volksmond ‘bellen over internet’. VoIP technologie is een groep technologieën voor de levering van spraakcommunicatie en multimedia sessies via Internet Protocol netwerken, zoals het internet. VoIP verwijst naar communicatiediensten zoals spraak, fax, sms, e-mail en spraakberichten via het openbare internet.

Zo werkt VoIP telefonie:

Spraak wordt mogelijk op datanetwerken waardoor er slechts één infrastructuur nodig is. De klassieke analoge telefoonlijnen komen hierdoor te vervallen. Een telefoongesprek wordt voor het grootste gedeelte via het internet getransporteerd zodat het uiteindelijk op de plek van bestemming weer op het vaste telefoonnet uitkomt. Dit kan binnen Lets Connect Solutions zijn, maar ook in het buitenland.

Wanneer u klant wordt van Lets Connect Solutions krijgt u een eigen online telefooncentrale. U kan hierin zelf bepalen wat er met alle inkomende en uitgaande gesprekken gebeurd. Om gebruik te kunnen maken van de online telefooncentrale heeft u natuurlijk wel een VoIP account van Lets Connect Solutions nodig. De mogelijkheden van VoIP telefonie van Lets Connect Solutions zijn eindeloos. Zo kunt u gebruik maken van functionaliteiten zoals keuzemenu’s, wachtrijen, openingstijden, belgroepen, audiobestanden en nog veel meer! U kunt het zo uitgebreid maken als u zelf wilt.

Overstappen naar VoIP technologie van Lets Connect Solutions is in de meeste gevallen binnen 1 werkdag geregeld! Voor meer informatie over zakelijke VoIP telefonie van Lets Connect Solutions stuurt u een e-mail naar info@letsconnectsolution.be.

Wat is Hosted VoIP?

Hosted VoIP van Lets Connect Solutions is een telefooncentrale in de Cloud. U voert telefoongesprekken over een data netwerk ofwel een IP-netwerk. Steeds meer bedrijven stappen over op een IP-dienstverlening vanwege de vele voordelen hiervan. Zo heeft u geen last van dure investeringen in apparatuur en onderhoud, maar ontvangt u wel veel extra mogelijkheden van een eigen telefooncentrale, een enorme flexibiliteit en natuurlijk flinke kostenbesparingen. Kortom, u kunt bellen over het internet met een online telefooncentrale.

Zo werkt Hosted VoIP:

Een online VoIP telefooncentrale biedt een betere kwaliteit dan een ouderwetse fysieke telefooncentrale en verbetert uw bereikbaarheid. Met onze VoIP telefooncentrale voorkomt u bovendien hoge investeringen in aanschaf en onderhoud. U bespaart vanaf dag 1 op abonnement- en gesprekskosten en bent u altijd verzekert van een vast maandbedrag.

Het zakelijk bellen gaat zoals u gewend bent maar dan met veel meer flexibiliteit. Met Hosted VoIp heeft u overal en altijd toegang tot uw online telefooncentrale en bent u altijd bereikbaar: op kantoor, thuis en onderweg. Met VoIP telefonie bent u bovendien verzekert van een toekomstbestendige telecomoplossing.

Wat heb ik nodig om via VoIP te bellen?

Als u wilt bellen met VoIP is het hebben van een VoIP account en een goede internetverbinding een vereiste. Hierbij is het vooral belangrijk dat de modem/router goed is ingesteld zodat deze het telefonieverkeer goed doorlaat en dat er voldoende uploadsnelheid is. Voor het voeren van een telefoongesprek is ongeveer 100 Kb/s download en uploadsnelheid nodig. In theorie heeft u voor gebruik van VoIP alleen een (snelle en stabiele) internetverbinding en telefoonnummer nodig.

Wat u daadwerkelijk nodig heeft voor VoIP van Lets Connect Solutions:

Om daadwerkelijk met VoIP telefonie van Lets Connect Solutions aan de slag te gaan heeft u 4 dingen nodig:

✔ (Snelle en stabiele) Internetverbinding
De kwaliteit van onze mooie telefonie oplossing is afhankelijk van de internetverbinding. Hoe sneller en stabieler uw internetverbinding is, hoe beter de kwaliteit van de gesprekken en functionaliteiten. Eén telefoongesprek vereist ongeveer 100 kb/s brandbreedte.

✔ Een VoIP account / Pakket
Voor iedere medewerker die belt heeft u één VoIP account nodig. Dit pakket is een maandelijks pakket met functionaliteiten en belminuten.

✔ Een telefoonnummer
Heeft u al een telefoonnummer? Deze kunnen we porteren (nummerbehoud/telefoonnummer verhuizen)! Als u nog geen nummer heeft, kunt u een mooi zakelijk nummer uit onze database kiezen.

✔ Een VoIP toestel
U heeft een IP toestel nodig om mee te kunnen bellen.

Wat zijn de voordelen van VoIP van Let's Connect Solutions - zakelijk bellen?

Hieronder de voordelen van zakelijk bellen van Let’s Connect Solutions voor zzp’ers, MKB- en grote bedrijven.

Enkele voordelen van VoIP van op een rij:

Kostenbesparing
Met een online telefooncentrale van Lets Connect Solutions bespaart u realistisch gezien in de meeste gevallen tot zo’n 40% op uw zakelijke belverkeer en abonnementskosten.

Stabiel en hoge betrouwbaarheid
Door onze slimme doorontwikkelde systemen bent u altijd en overal bereikbaar. De kans op uitval is minimaal doordat de onderliggende infrastructuur altijd wordt opgevangen door een andere server. U blijft dus altijd online en bereikbaar op een stabiel netwerk.

Veel extra functionaliteiten
Eén van de grootste voordelen van VoIP van Lets Connect Solutions is dat u veel extra functionaliteiten tot uw beschikking krijgt. U kunt uw belplan eenvoudig aanpassen in uw eigen online telefooncentrale. Voeg met enkele handelingen voicemails, belgroepen, wachtrijen, audioberichten, doorschakelingen en keuzemenu’s toe voor één of meerdere vestigingen.

Optimale bereikbaarheid
De vele extra functionaliteiten van Lets Connect Solutions zorgen voor een betere bereikbaarheid van uw medewerkers. Zij kunnen eenvoudig in- en uitbellen en zijn altijd en overal bereikbaar voor uw klanten. Naast een optimale bereikbaarheid straalt uw bedrijf ook meer professionaliteit uit.

Betere gesprekskwaliteit
Met zakelijk bellen van Lets Connect Solutions is de gesprekskwaliteit enorm verbeterd ten opzichte van de traditionele analoge telefoonlijnen. De kwaliteit van het signaal met zakelijke VoIP telefonie is simpelweg vele malen beter.

Bij Lets Connect Solutions zijn wij uw partner en helpen graag mee om uw onderneming te laten groeien d.m.v. zorgeloze telefonieoplossingen.

Geen verassingen
Met Lets Connect Solutions weet u altijd waar u aan toe bent. Zo heeft u geen last meer van verrassingen op uw telefoonrekening. U betaalt een vast maandbedrag op basis van de gewenste extra functionaliteiten en accounts.

Is VoIP locatie gebonden?

Nee, met VoIP telefonie bent u niet langer aan één locatie gebonden en kunt u vanaf iedere locatie met een vaste internetverbinding bellen en gebeld worden. Dit is ideaal voor telewerkers. Wanneer u vanaf uw thuiswerkplek naar een klant belt, ziet de klant altijd het telefoonnummer van kantoor. Met VoIP bent u altijd en overal bereikbaar.

VoIP van Lets Connect Solutions is niet locatie gebonden

Een vereiste om goed gebruik te kunnen maken van VoIP is een snelle en stabiele internetverbinding. Dit is een andere insteek of VoIP locatie gebonden is. Een minimale vereiste internetverbinding voor het gebruik van VoIP is 20/2 mbit.

 

Is zakelijk bellen via VoIP veilig?

Bellen met VoIP van Lets Connect Solutions is ontzettend veilig en betrouwbaar. Onze centrale is volledig afgeschermd van de buitenwereld en alleen klanten hebben toegang tot ons online portaal. Veel gratis VoIP applicaties zijn publiekelijk toegankelijk, echter blijft onze centrale afgeschermd. U krijgt een unieke online telefooncentrale toegewezen die u veilig en wel kunt beheren.

Onbezorgd zakelijk bellen via VoIP van Lets Connect Solutions:

Lets Connect Solutions gebruikt meerdere servers die veilig en betrouwbaar in België staan, wat onbezorgd zakelijk bellen mogelijk maakt. Deze ruimtes worden 24/7 goed bewaakt en zijn altijd up & running. Mocht er een server uitvallen, dan verloopt alles direct via een andere server.

Kan ik telefonisch vergaderen met VoIP?

Telefonisch vergaderen op elk gewenst tijdstip en zonder reservering, dat is mogelijk bij Lets Connect Solutions. U bepaalt zelf wanneer en met hoeveel mensen u tegelijk een telefonische conference meeting houdt.

Conference call – Telefonisch vergaderen met VoIP van Lets Connect Solutions

Met VoIP van Lets Connect Solutions kunt u snel met deelnemers in het binnen- en buitenland een telefonische vergadering opzetten. Het is niet meer nodig om een reservering te maken voor telefonisch vergaderen met VoIP.. Bij Lets Connect Solutions krijgt u de mogelijkheid om tijdens telefonisch vergaderen met VoIP een gespreksopname te starten. Deze kunt u daarna beluisteren om bijvoorbeeld de notulen uit te werken.

Telefonisch vergaderen met VoIP van Lets Connect Solutions is niet alleen een efficiënte en flexibele manier om te overleggen, maar is ook ontzettend milieubewust. U hoeft niet meer in de auto of vliegtuig te stappen om een vergadering bij te wonen. Zo bespaart u ook nog eens een hoop tijd en geld door een conference call.

Kan ik mijn bestaande internetverbinding gebruiken voor VoIP?

Lets Connect Solutions kan uw bestaande internetverbinding en modem gebruiksklaar maken voor VoIp van Lets Connect Solutions.

Voor VoIP is het gebruik van internet van levensbelang. Wilt u uw bestaande internetverbinding gebruiken voor VoIP, neem dan vrijblijvend contact op. Wij controleren samen u uw huidige internetsnelheid en bespreken de mogelijkheden.

 

Wat is het verschil tussen ADSL, SDSL, VDSL en glasvezel?

ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. ADSL is een digitale verbinding waarbij het downloaden van data sneller gaat dan het uploaden. ADSL is een internetverbinding via de vaste telefoonlijn en haalt maximimaal 50 MB/s downloadsnelheid en 1 MB/s uploadsnelheid. Een splitter scheidt eventueel het digitale internetsignaal van uw telefonische spraaksignaal doordat de frequenties uit elkaar worden gehaald.

De verschillen tussen de  internetverbindingen:

ADSL2, ADSL2+ en VDSL zijn de opvolgers van de klassieke ADSL en zijn sneller. De snelheid van de verbinding is afhankelijk van de afstand tot je wijkcentrale. Hoe verder u van de wijkcentrale woont, hoe lager uw internetsnelheid is.

VDSL is de opvolger van ADSL en staat voor Very high bitrate Digital Subcriber Line. Het verschil tussen VDSL en ADSL is simpelweg de internetsnelheid. VDSL laat hogere snelheden toe dan ADSL. Woningen die ver van de telefooncentrale afliggen, hebben een langzamere ADSL verbinding dan mensen die vlak naast de telefooncentrale wonen. Bij VDSL is een deel van de verbinding van glasvezel: tot aan de wijkcentrale.

Glasvezel is een internetverbinding via een dunne vezel die gemaakt is van een speciaal soort glas. De signalen die via de kabel worden verstuurd zijn betrouwbaar en erg snel, zelfs over grote afstanden. Tot op heden biedt glasvezel internet de hoogste internetsnelheden van alle vormen via een breedbandinternet. In sommige gevallen kunnen internetsnelheden zelfs oplopen tot 500 MB/s, maar is dit natuurlijk wel verschillend per regio.

Glasvezel is beschikbaar in iedere gemeente en woonplaats. Voordat u wilt overstappen raden wij aan om de beschikbaarheid op uw adres te controleren. Houd er wel rekening mee dat glasvezel duurder is dan iedere andere internetverbinding.

Hoe vaak krijg ik een factuur van Let's Connect Solutions?

U krijgt iedere maand automatisch een factuur. De abonnementskosten betaalt u vooruit en de gesprekskosten betaalt u achteraf. Mocht u tussentijds wijzigen van abonnement, dan betaalt u voor de gebroken periode.

Bij gebruik van een automatische incasso wordt het bedrag één keer per maand geïncasseerd en ontvangt u de factuur per e-mail, of per post (indien aangegeven). Naast uw maandelijkse factuur kan het natuurlijk zo zijn dat u extra diensten en/of producten afneemt. Hier krijgt u natuurlijk apart een factuur van opgestuurd.

Wat kost bellen met Lets Connect Solutions

Iedere klant is anders en dat betekent dus ook dat geen telefooncentrale gelijk is. Benieuwd wat de kosten zijn voor uw situatie? Bel met 03 899 17 61 voor meer info.

Standaard

Standaard abonnement
  • Aantal gebruikers
  • Aantal Toestellen
  • Nationaal bellen
Meer over Standaard

Professioneel

Professioneel abonnement
  • Aantal gebruikers
  • Aantal Toestellen
  • Nationaal en Internationaal bellen
Meer over Professioneel

Business

Business abonnement
  • Aantal gebruikers
  • Aantal Toestellen
  • Nationaal, Internationaal en business zone
Meer over Business
Reviews

Onze trotse klanten

    Het is fijn dat Lets Connect onze telefooncentrale heeft geregeld. Wij gaan nu veel efficiënter te werk en dit komt omdat al onze werknemers nu goed te bereiken zijn.

    Marco

    A&G Boekhouding

    Dankzij de diensten van Lets Connect Solutions, zijn wij altijd optimaal bereikbaar voor onze klanten. Ideaal!

    Inssaf

    SOSO Brows Antwerp

    Er werd goed geluisterd naar onze wensen en hier is de VoIP ook op aangepast. Het werkt goed!

    Tom

    Zakenkantoor Mees

    Ons belverkeer is nu een stuk beter geregeld dankzij de werknemers van Lets Connect. Op meerdere toestellen kunnen wij nu onze klanten te woord staan.

    Luk

    Auto center LDS